Aki az organikus elérést részesíti előnyben az úgy érezheti, mint ha örökké tartana egy olyan online közösség felépítése, akik valóban el is olvassák a rendszeresen írt blogot, netán örömmel és kíváncsisággal várják az újabb bejegyzéseket. Azt, hogy netán rendszeres, hűséges vásárlók lesznek, arról már egyes cégvezetők álmodni sem mernek.
Pedig álmodni jó dolog, és ez esetben érdemes is!
Az organikus növekedés bizony hónapok, olykor évek munkálja, mire a látogatottságon kívül nyereséget is hoz. Természetesen vannak még páran, akik azt hiszik, gondolják, remélik, várják... hogy a Google "csak úgy" odatereli oldalukra az érdeklődőt, vásárlót vagy olvasót.
Na ez a várakozás viszont tényleg örökké tarthat!
A jó hír az, hogy
Természetesen van árnyoldala is, ha nem értesz hozzá, vagy nincs időd a megvalósításra.
Nagy nyomás nehezedik kisvállalkozókra és nagyobb cégekre is, amikor azzal szembesülnek, hogy tartalmat nap mint nap (kéne) kell gyártani, új ötletekkel, új videókkal vagy több ezer szavas blogbejegyzésekkel. Ez gyakorlatilag kiégéshez vezet.
Itt jön képbe a közösségi média platformjainak okos használata és a megfelelő marketingstratégiák együttes hatása.
1. Kulcsszókutatás
Gyakorlatilag már pár kulcsszóval biztosan rendelkezel, ami vállalkozásodhoz, tevékenységedhez vagy márkádhoz kapcsolódik. A kulcsszavak azok a kifejezések, melyeket a Te célközönséged használ amikor hasonló termékre, szolgáltatásra vagy témára keresnek rá a neten.Tehát, ha csak nem saját szórakoztatásodra írsz blogot, akkor teljesen értelmetlen kulcsszókutatás és versenytárs elemzés nélkül nekiállni tartalmat gyártani.
Tipp: A keresőmotorok számára készült tartalmad lehetőleg egyszerre csak egy kérdésre válaszoljon, de az legyen tartalmas, részletes és érthető. Érdemes H1, H2 címsorokban kulcsszavakat elrejteni, a rangsorolásban jelentős szerepük van.
2. Készíts tartalmat
Most, hogy már rengeteg kulcsszóval rendelkezel, írj blogot. Itt a cél az, hogy folyamatosan új olvasókat tudj bevonzani, illetve, hogy versenytársaidtól 10X jobb tartalmat produkálj.
3. Várakozás és forgalom
Egy picit várakozni kell, míg a cikkel foglalkoznak. Idővel elkezd organikus keresési eredményeket hozni, a kezdetleges cél kb. 1000 látogató. Amikor elkezdesz keresési eredményeket elérni, beállíthatod a közösségi média pixel kódot weboldaladon.
A pixel kód pár sorból áll, melyet be kell másolnod a fejlécbe.
Működési elve: Cookie-kat helyez el -és indít el, hogy nyomon kövesse azokat a felhasználókat, akik weboldaladat és Facebook-hirdetéseidet megnézték.
A pixel kód célja: Remarketing / Információgyűjtés weboldalmegtekintés és művelet végrehajtással kapcsolatban
4.Hozz létre hasonmás célközönséget Facebookon!
A Facebook minden reakciódat, tevékenységedet jegyzi, ugyanakkor meg is jósolja cselekedeteidet. Követ minden görgetést, tudja hol időztél el vagy hogy kinek adtál lájkot vagy szívet. Mivel a Facebook felhasznál Téged, Te is használhatod képességeit. Létrehozhatsz "hasonmás közönséget”, melyek azok a személyek, akiknek hasonló az érdeklődési köre, vagy akik már jártak a weboldaladon.
Ezzel növelheted elérésed, relevánsabb hirdetéseket tudsz megjeleníteni.
Amikor a facebookcsoportod, a hasonmás közönségek és a blog olvasói ismételve kapják tartalmad újrahasznosított részeit, akkor nem csak pszichológiailag ülteted el az emberekben branded, terméked vagy szolgáltatásod, hanem az algoritmus is organikusan előrébb helyez.
Készíts részletes, izgalmas, érdekes, edukációs és szórakoztató tartalmat, majd részleteiben hasznosítsd újra - új köntösben, új social media felületen, új embereknek.