Mutatok Neked néhány olyan tartalomkészítési trükköt, amelyekkel fel tudod dobni az oldalad, és olyan blogbejegyzéseket hozhatsz létre, amelyek konvertálnak is. A tartalommarketinghez egyértelműségre, tömörségre és mennyiségre van szükség. Szükség van továbbá meggyőzésre és következetességre is. Minél több blogbejegyzésed van az interneten, annál több konverziót érhetsz el a tartalommarketinggel.
A tartalommarketing stratégiák iparágtól és vállalkozástól függően változnak, de mindig a céljaidtól függenek. Minél világosabban tudod megfogalmazni, hogy mit szeretnél elérni a tartalmaiddal, annál könnyebb lesz olyan tartalmakat létrehozni, amelyek megfelelnek a célodnak (célcsoportodnak). Ha például az értékesítés növelése a cél, akkor olyan blogbejegyzések létrehozására kell összpontosítanod, amelyek közvetlen értékesítési célokat szolgálnak. Ha a márkaépítés a cél, akkor olyan blogbejegyzéseket kell létrehoznod, amelyek arra ösztönzik az olvasókat, hogy többet tudjanak meg a vállalatodról és a márkádról, valamint szívesen olvassák írásaidat, ami több szájról-szájra terjedő marketinget és márkaismertséget eredményezhetnek. Ha pedig az a célod, hogy több leadet szerezz az értékesítési tölcsérbe, akkor olyan blogbejegyzéseket kell készítened, amelyek az értékesítési tölcsér különböző szakaszaiban lévő érdeklődőket szólítják meg különböző üzenetekkel.
Talán furcsának tűnhet, de a blogbejegyzésekkel kapcsolatos hang/stílus megtalálása kulcsfontosságú a konvertáló tartalmak létrehozásához. Olyan szöveget kell létrehoznod, amelyek hűen tükrözik a márkádat és az üzeneted, ugyanakkor a célközönséggel is rezonálnak. Ha olyan bejegyzéseket készítesz, amelyeknek saját, egyedi stílusuk van, akkor kitűnhetsz a tömegből, és hűséges követőket szerezhetsz magadnak. Ha például egy ételblog számára írsz, a tartalmaidnak szórakoztató, megközelíthető és hiteles hangvételűnek kell lenniük. Be kell vonzania az embereket, és úgy kell érezniük, mintha egy barátjukkal beszélgetnének.
Minden blogbejegyzésnek van egy horog, egy felvezető és egy záró része. A horog lesz az első szövegrész, amit az látogatók elolvasnak, amikor a bejegyzésedre érkeznek. Az első kis részlet, amit a posztodból megjegyeznek, kiragadnak. A lead a blogbejegyzésnek az a része, amely a horog után következik, és beváltja a horog ígéretét. A zárás az utolsó, amit az olvasók a tartalmadból még kiragadnak. A három elem bármilyen blogbejegyzésre alkalmazható, de főleg akkor érvényesülnek, amikor olyan bejegyzéseket készítesz, melyek célja a konverzió. A Te célod ezzel a három elemmel az, hogy a látogatók érdeklődését felkeltsd, hogy tovább olvassák és be is fejezzék a bejegyzésed olvasását.
Meséld el, ne csak mond el! Mit értek ez alatt? A blogbejegyzéseknek nem az a céljuk, hogy információdömpinget zúdítsanak az olvasókra. Arra hivatottak, hogy érdekesek és magával ragadóak legyenek. Itt jön képbe a történetmesélés. Persze, elmondhatod a közönségednek, hogy milyen előnyöket nyújt a terméked, de jobb ötlet egy olyan történet megosztása, amely bemutatja a termékedet működés közben, és bizonyítja, hogy miért éri meg az időt és a pénzt.
Tegyük fel például, hogy blogbejegyzést készítesz egy új szoftvereszközről, amely segít a közösségi média marketingkampányok kezelésében. Ahelyett, hogy csak elmondanád a közönségednek, hogy a szoftver milyen módon segíthet nekik, mesélj el egy történetet arról, hogyan használtad a szoftvert a saját vállalkozásod fejlesztésére. Oszd meg, milyen kihívásokkal kellett szembenézned, miben segített a szoftver, és milyen előnyökkel járt a használata.
A képek és a videók óriási hatást gyakorolnak a content marketingre, különösen, ha B2B iparágban gyártasz tartalmat, vagy ha egy e-kereskedelmi blog számára írsz szöveget. Gondolj arra, hogy az olvasóid mennyi információhoz jutnak naponta az interneten. A blogbejegyzéseidnek rengeteg zajjal kell versenyezniük. Az egyik módja annak, hogy áttörd ezt a zajt, és felkeltsd olvasóid figyelmét - és meg is tartsd azt - ha képeket és videót használsz blogbejegyzéseiben. A képek és a videók nem csak érdekesebbé teszik a szakmai vagy szórakoztató tartalom olvasását, de bizonyítottan növelik az elkötelezettséget is.
A konvertáló blogbejegyzések létrehozása az első lépés a webhelyre irányuló forgalom és a forgalomból származó értékesítés felé. Ennek kulcsa, hogy olyan tartalmakat hozz létre, amelyek érdekesek, szórakoztatóak és értékesek. Meg kell találnod a stílusodat, és meg kell tanulnod olyan tartalmat írni, ahol a horog, az ígéretet beváltó szövegrész és a lezárás hatást gyakorol az olvasókra. Meg kell mutatnod, nem csak elmondanod, hogy terméked vagy szolgáltatásod miért hasznos, praktikus stb. Amikor csak lehetséges, használd a képek és videók erejét. Ezek a tartalomkészítési trükkök segítenek olyan blogbejegyzéseket létrehozni, amelyek forgalmat és konverziót generálnak.