Blog - 2023-04-23 16:50

Miért nem hisznek sokan a tartalommarketing erejében?

miert_nem_hisznek_sokan_a_tartalommarketing_erejeben.png
Szerinted is túl időigényes a tartalomgyártás? A SEO csak egy legenda? Gyere, és megváltoztatom a véleményed!

Szolgáltatást nyújtó weboldal vagy webáruház tulajdonosként gyakran nehéz elérni azt az online jelenlétet, amelyet szeretnél. Bár a tartalommarketing az egyik legjobb, lehatásosabb módszer arra, hogy magasabb helyre juss a keresőmotorok találati listáján, sokan mégsem hisztek ebben a módszerben.

A következőkben megvizsgáljuk, miért nem bíztok a content marketing (tartalommarketin) erejében, és miért lenne mégis érdemes belefogni ebbe a stratégiai folyamatba.

 

I. Azt gondoljátok, hogy csak a linképítés számít!

Az online sikerhez nem csak linképítés szükséges, az csak egy szelete a stratégiai tortának. A tartalommarketing ugyanolyan fontos szerepet játszik abban, hogy a webshop/weboldal magasabb helyen szerepeljen a találati listákban.

 

II. Nem tudjátok, hogyan kell megfelelően használni a kulcsszavakat.

A kulcsszavak fontos szerepet játszanak abban, hogy a webshop hogyan jelenik meg a keresőmotorok találati listájában. Azonban sokan nem tudjátok, hogyan kell megfelelően használni ezeket a kifejezéseket, kulcsszavakat és emiatt nem éritek el a kívánt eredményeket.

 

III. Nem tudjátok, hogyan kell érdekes és releváns tartalmakat létrehozni.

A tartalommarketing azt jelenti, hogy érdekes és releváns tartalmakat hozol létre, amelyek segítenek a látogatóidnak megoldani problémáikat vagy érdeklődési körüket kielégíteni. Sokan nem hoztok létre ilyen tartalmakat, mert rengeteg időt igényel. Ezt éppúgy befektetésnek érzitek, mint a hirdetésekre szánt pénzt, így inkább az azonnali sikereket részesítitek előnyben.

Gyakran hallom: „Nem kockáztatok!”  - Ez nem kockázat!

A vásárló, látogató szívesen időzik igényes helyeken, ahol informálódik, tanul vagy éppen szórakozik, vásárol.

Amennyiben nem vagy hajlandó ár versenyben részt venni – márpedig ez a legészszerűbb – akkor olyan tartalmat kell gyártanod, ami miatt nálad marad a látogató.

Egy rövid példa: Hiába vagy olcsóbb versenytársaidnál, (és még hirdetsz is mondjuk Google Shopping-ba), ha alig van információ az eladni kívánt termékedről vagy szolgáltatásodról. A látogató elkezdi keresni az általa kiszemelt termékhez releváns képeket, információkat, videókat, véleményeket – csak nem nálad. Hamar rá fog jönni, hogy nem foglalkozol a saját webshopoddal, és nem törődsz a vásárlók igényeivel sem. Nagyon fontos, hogy a vásárlónak, látogatónak ne adj feladatot saját „igénytelenséged” miatt! Ne félve, gyanakodva, hanem örömmel töltse nálad az időt! Hidd el, mindig megtérül!

 

IV. Nem éritek el a célközönséget.

A tartalommarketing egyik kulcsfontosságú eleme az, hogy elérd saját célközönséget. Nem alkalmaztok semmilyen stratégiát, egy-két blog vagy poszt után feladjátok, jelszóval, hogy ez haszontalan a ti vállalkozásotoknak.

 

Instant, átmeneti és hosszútávú weboldal sikerek

„Szerintem a tartalommarketing időhúzás. Fizetős hirdetésekkel azonnal jönnek a vevők!”

 

Általánosságban elmondható, hogy hosszú távon a SEO (keresőoptimalizálás) általában hatékonyabb befektetés, mint a Google Ads vagy a Google Shopping hirdetések, bár az eredmények függenek az adott cégtől és a konkrét keresőszavaktól is.

A Google Ads és a Google Shopping lehetővé teszi, hogy a vállalkozásod azonnali láthatóságot érjen el a Google keresőjében, ami fontos lehet, ha azonnali eladásokat kívánsz generálni. Azonban ezek a hirdetések csak akkor jelennek meg, ha azokat fizeted, és amint abbahagyod a hirdetést, a láthatóság azonnal eltűnik.

 

A SEO egy hosszú távú stratégia, amelynek célja, hogy az oldal organikus (nem fizetett) találatok között magasabb rangot érjen el a Google keresési eredményeiben. Ez a rang egyrészt függ a tartalom minőségétől és relevanciájától, másrészt pedig a weboldal technikai szempontjaitól és a kapcsolódó hivatkozásoktól. Az organikus találatokon való megjelenésnek nincs közvetlen költsége, de a tartalom és a weboldal optimalizálása időigényes lehet. Azonban, ha jól csinálják, akkor a rang és a láthatóság hosszú távon fennmaradhat, és a költségek is alacsonyabbak lehetnek, mint a Google Ads vagy a Google Shopping hirdetések esetében.

 

Az ideális megoldás az lehet, ha mindkét stratégiát együttesen alkalmazod. Például a Google Ads segíthet azonnali forgalmat generálni, míg a SEO hosszú távon biztosítja a láthatóságot és a stabilabb forgalmat. Ha weboldalad kezdetleges, kevés tartalommal bír, vagy esetleg számos SEO hibaforrást tartalmaz (mind technikai és on-page, off-page szempontból) nem érdemes a fizetett hirdetésekkel kezdeni. Hiába terelsz az oldaladra gyorsan látogatókat, ha visszafordulási arány megöli a bulit. A visszafordulási arányt általában a magas ár, kevés információ, rosszul látható -értelmezhető képek okozzák, valamint weboldalad eklektikus megjelenése.

 

SEO a kicsik -és nagyok világában

"Ha nincs tartalom nincs SEO?"

HAJSZÁLPONTOSAN!

 

Általánosságban elmondható, hogy egy pár darab szolgáltatást nyújtó vállalkozás weboldala könnyebben érhet el gyorsabb SEO sikereket, mint egy többezer termékes webshop.

Ennek oka az, hogy a keresőmotorok, mint például a Google, számos tényezőt figyelembe vesznek a rangsorolás során, többek között a weboldal tartalmát, az oldal technikai optimalizálását, a hivatkozásokat és az oldal használhatóságát is. A többezer termékes webshopok általában nagyobb méretűek, és több oldalt és terméket tartalmaznak, ami megnehezíti az optimalizálást.

Egy pár darab szolgáltatást nyújtó vállalkozás weboldalát könnyebb optimalizálni (nem minden esetben) mivel kevesebb oldalt és tartalmat tartalmaz. Technikai aspektusait könnyebb optimalizálni releváns kulcsszavakra, valamint gyorsabban lehet vele haladni, dolgozni. Érdemes megemlíteni az olyan weboldalakat is, melyek megszületését a szomszéd segítette, majd a szolgáltatást nyújtó kisvállalkozó átvette. Tapasztalataim szerint, ezek általában a fejlődés útján elvéreznek, ha időben nincsenek legalább a SEO technikai elemei kezelve, optimalizálva. Ha az alapok nem szakszerűek, sajnos a stratégiai elemek nagyon nehezen, vagy sehogy nem generálnak konverziót.

A többezer termékes shopnak is lehet sikeres SEO stratégiája, ha a megfelelő kulcsszavakat használják, megfelelő helyeken, és jól optimalizálják a webáruházat. Bár ez lényegesen több időt vesz igénybe, mint egy kisebb szolgáltatói weboldal, de a nyeresége is jóval nagyobb lesz a végén.

Mindkét vállalkozás forma a saját weboldalának megfelelő optimalizálási stratégiát válassza annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményeket érjék el a keresőmotorok rangsorolásában.

Végszó: Szalmai alapokra építs, építkezz! Ha a szomszédra bízod a weboldal szerkesztést, pont annyi bevételed lesz belőle, hogy elmenjetek együtt fagyizni. Gyárts szakmai és szórakoztató tartalmat egyaránt! Ha nem értesz hozzá vagy nincs időd, akkor képezd magad, vagy keress content marketing szakembert. Ha nem hiszel benne, olvass esettanulmányokat!

Ne feledd! Nincs kockázat, csak igényes vagy igénytelen oldal!

 

2023.04.23. Biesz Liza / kreatív SEO