A sok kérdőjel után, végre pontot tett a Google az AI (Mesterséges Intelligencia) nyüzsgés kapcsán. A lényeg, ugyan az maradt, mint eddig. A minőségi, hiteles tartalom a legrelevánsabb. Természetesen íródhat AI segítségével a tartalom, ha továbbra is követi a Google irányelveit. A mesterséges intelligencia számtalan alternatívát kínál, főleg, ha jól használják, de különbség (belátható időn belül) mindig is lesz AI és ember által írt tartalom között.
Az EAT "továbbfejlesztett" koncepciója további "E" betűvel bővült az élmény érdekében.
Az új rövidítés tehát EEAT, azaz Experience, Expertise, Authoritativeness és Trustworthiness rövidítése.
-Szakvélemény (szakértelem)
-Tapasztalat
-Tekintély
-Megbízhatóság
Ez a besorolás, (értékelési metódus) már közel 12 éve működik. Olyan igényeket foglal magában, mint hogy a tartalomkészítő szakértő legyen, tapasztalatokkal és tekintéllyel a szakmában vagy az adott témakörben. Véleményezések alapján is megbízható legyen, leellenőrizhető, webhelye biztonságos, releváns, szórakoztató és hiteles.
Amint CSAK AI-val generált tartalom készül - a fenti Google irányelveknek nem valószínű, hogy meg tud felelni. További kérdést vet fel, hogy a "10 times better" irányelveit tudja -e teljesíteni (valaha). Ugyanakkor, nem minden AI-val készült tartalom "rossz" vagy gyenge, ha olyan területen használják, ahol nem számítanak az EEAT irányelvek.
Jó példa erre, az AI-val készült e-mail marketing szövegek, melyek (hivatalos statisztikai adatok alapján) magasabb piaci értéket eredményeztek.
A rangsorolási struktúrát az emberek érdekében dolgozták ki. Az adott téma célközönsége nem megtéveszthető, fejlődésük és problémáik megoldása érdekében a számukra legjobb válaszokat keresik. Tehát egy CSAK AI-val írt bejegyzéssel „maszatolni” lehet, űrt kitölteni, de valós konverziót elérni (egyelőre) csak a legritkább esetekben.
Egy biztos, a mesterséges intelligencia még fejlődni fog számos készségek terén.
Jelenleg töméntelen témakörben tud cikkeket generálni. Algoritmusokat alkalmaz adatok lekérésére és elemzésére, majd pillanatok alatt az összegyűjtött adatokból eredményt formál. Mivel az adatokat eltérő (előfordulhat, hogy nem hiteles) forrásokból szerzi, így a végeredmény sem mindig hiteles, használható.
Összegezve: Nagyon gyorsan juthatsz hozzá kész tartalmakhoz, melyek nem mindig felelnek meg a valóságnak. Ugyanakkor remek ötletgazda, és képes olyan dolgokra is figyelmeztetni, ami talán eszedbe sem jutott volna.
Hibát természetesen a szövegírók is követnek el, számos szerkesztés vagy visszaellenőrzés után is maradhat elírás vagy nehezen értelmezhető szókapcsolat. Minden hibalehetőség ellenére, az AI alkalmas a logika, értelem és a kohézió problémáit orvosolni, így elvileg utószerkesztést nem igényel.
Számos tényezőt kell figyelembe venni a jó minőségű tartalom megalkotásakor, melyre a mesterséges intelligencia nem képes (még). De képes kulcsszóhalmozásra (melyet a Google nem díjaz) és robotikus hangzásra, mely az emberek számára monoton és élvezhetetlen. Ismétlődő mondatai kevésbé hasznosak, fogalmazása formális, humort és érzelmeket nem közvetít - mely az olvasó figyelmét megfogná, fenntartaná.
A szövegíró a célközönségének ír, és azoknak az embereknek, olvasóknak, akiket magához, az adott céghez, termékhez vagy szolgáltatáshoz szeretne vonzani. Az adott blogbejegyzést, termékleírást stb., a célközönségének szakértelmi szintjéhez kell igazítania, vagy módosítani azokat.
A mesterséges intelligencia ezzel ellentétben mindig egyszerű tartalmat ad a saját irányelvei alapján. Ezért nem tud működni az EEAT vagy a „10 times better” sem, mert nincs olyan szintű emberismerete (még), hogy tartalmai egyedi értékkel tudjanak bírni. Erre jó példa az újra generált válasz. Szinte ugyan azt tartalmazza, mint elődei - csak más szavakkal, más sorrendben, mert ugyan azokat az algoritmusokat használja. Ha a fazékban csak burgonya van és zöldségek, akkor nem fogsz tudni húst enni ebédre.
Érdemes megemlíteni még az AI formázási struktúráját is, melyek bekezdései és kifejezései elárulják a tartalom eredetét. Ha a tartalomgyártó kimásolja módosítások nélkül a mesterséges intelligencia által generált szöveget, nem csak az emberek, de a Google is tudja, hogy honnan származik. Természetes léteznek AI detektorok, melyek jelzik számodra, ha tartalmadon túlságosan érződik a ChatGPT szaga.
A mesterséges intelligencia tetemes mennyiségű tartalmat generál, szinte pillanatok alatt. Erre az emberi munkaerő nem képes. Itt érdemes mérlegelni, hogy milyen minőségű tartalmat igényel az adott weboldal és célközönsége.
Mielőtt kiraksz egy AI-val generált tartalmat, tedd fel magadnak ezt a pár kérdést:
Lehet, hogy az AI pillanatok alatt több napos emberi munkát generál, de nem biztos, hogy a végeredmény konverziót is generál. SEO fókuszú tartalomgyártáshoz ötletbázisnak ugyan nagy segítség a mesterséges intelligencia, de a valós megoldásokhoz (egyelőre) emberi kézben/lélekben van a kulcs.
Nem mindegy, hogy a mesterséges intelligencia erejét hogyan, és mire használod. Ha érdekel, Te mire tudnád felhasználni vállalkozásod fejlődéséhez a mesterséges intelligenciát, akkor várunk vissza!
kreatívSEO / Biesz Liza / 2023.04.16.