Keress rá a világra!
A listavezető egyértelműen a Google, ami a piaci részesedés több mint 86%-a. Erejében az elképesztően hatalmas forgalom áll, ami egyben a hátránya is (lesz), mivel mindenki organikusan szeretne szerepelni az első oldalon, a fizetett hirdetések meg jóval drágábbak, mint más keresőknél. Az organikus találatok ugyan megküzdenek egymással, de annyi fizetett hirdetés van, hogy "legyomja" őket a lap közepére vagy aljára.
A fizetett hirdetés gyakran (azért is zavaró) mert nem tartalmaz friss, valós információt, vagy ha rákattintasz egy számodra nem releváns oldalt hoz be. A verseny így egyre költségesebb, kevesebb a kattintási arány és a bevétel is. Manapság 5-7 görgetés szükséges mobilon, míg egy organikus találathoz elérsz. Ezt már ugyan pixelben számoljuk, de ez legyen inkább egy következő blog témája.
Keress rá zenére, filmekre, előadásokra, oktató videókra, emberekre és vállalkozásokra - keress rá bármire és bárkire a világban!
A Google vásárolt gyermeke, népszerűsége rendíthetetlen. Kiváló forgalomterelő marketingeszköz, de figyelembe véve azt, hogy óránként több mint 500 órányi videót töltenek fel, nehéz kitűnni a tömegből. Természetesen itt is van lehetőség fizetett hirdetésre, vagy a célcsoport megtalálása után olyan stratégia alkalmazására, ami minimálisra csökkenti a költségeidet.
Keress rá termékekre!
Jeff Bezos személye maga az online vásárlás népszerűsítése. Az Amazonon minden kapható, így miért ne kereshetnél rá bármire, amit vásárolni szeretnél... Tökéletes fotókat, termékleírásokat és valós vásárlói véleményeket ad, vagyis releváns, hasznos információkat kapsz. Az oldal természetesen zseniálisan felépített, könnyedén megtalálsz rajta bármit. Sikerébe a Google is belepirult, mikor a 2021 statisztika szerint, az online vásárlási keresések fele az Amazonnál történt és nem a Google-nál.
Keress rá emberekre, vállalkozásokra, művészetre, politikára, csoportokra!
2006-ban robbant be a Facebook a mindennapjainkba, előtte csak diákoknak volt elérhető. Nagyon gyorsan népszerű lett, napi 2 milliárd keresést szolgált ki, és ezzel a Binget meg is előzte. A vállalkozók és nagyobb cégek is elkezdték kihasználni a hirdetési lehetőségeket, hiszen havonta több mint 1,50 milliárd ember regisztrált a Facebookra. Eddig kísértetiesen hasonlít az egyik jelenleg legnépszerűbb videó megosztó platformra. Az első olyan közösségi oldal volt, ahol mindenki megtalálta a számára releváns csoportokat, magán -és állami cégeket vagy közismert személyiségeket egyaránt.
A hirdető természetesen már nincs olyan "könnyű" helyzetben, mint a kereső felhasználó. A Facebook célzott hirdetései számottevő beállítást igényelnek a sikerességhez, mindezek mellett nem a legkifizetődőbb marketingeszköz. Az viszont tény, hogy nagyon hamar segít megtalálni a célcsoportod. Ha a tartalmad értékes és szórakoztató, a bekövetés és lájkok márkahű felhasználókat sodornak az utadba.
Összegezve, a Facebookon szinte mindenki "szerepel így vagy úgy", érdemes rákeresni bárkire, bármire.