A kisvállalkozások vezetői nap mint nap számos kihívással néznek szembe, amelyek középpontjában leginkább a korlátozott pénzügyi források és az időhiány áll. Napjaink dinamikusan fejlődő üzleti környezetében az online tartalomgyártás és a fizetett hirdetések terén való részvétel további nyomást gyakorolhat ezekre a vállalkozásokra.
Felmerült benned is a kérdés, hogy más, hogy oldja meg? „Csak nekem nincs időm, csak nekem drága?” A válasz nem fog megnyugtatni, de talán jobban átláthatod a megoldáshoz, sűrű erdőn át vezető utat.
A kisvállalkozások, -főleg a kezdők, gyakran korlátozott költségvetéssel rendelkeznek, amelyet elsősorban a működési költségeik fedezésére fordítanak. Miután kifizették az adókat, anyag-és eszköz készletet, bérleti díjat stb., ott tartanak, hogy túlélték a hónapot kis apróval a zsebükben. Mivel a tartalomgyártás minőségi elemeket, például professzionális fotókat, videókat, írói szolgáltatásokat igényelnek, amelyek szintén magas költségekkel járhatnak, nem minden esetben férhetnek bele egy-egy adott időszakba. A fizetett hirdetéseknél a versenyben való részvétel és az eredmények elérése szintén pénzügyi befektetést igényel, mindazonáltal hosszútávon és önmagában 2023-ban nem megoldás.
A vállalkozók és munkatársai gyakran számos feladatot látnak el, beleértve a termékfejlesztést, az ügyfélszolgálatot és az adminisztrációt is. A tartalomgyártás és a hirdetések tervezése, kivitelezése, monitorozása időigényes folyamatok, amelyekre gyakran nincs elegendő idő. Valójában, ha lenne is, egy idő után előnyös külső szakember mentorizációját igényelni, (akár átmenetileg is) hiszen a saját vállalkozását mindenki máshogy látja, mint ahogyan azt mások, legyen az laikus vagy szakmabeli.
A kisvállalkozásoknak meg kell felelniük az eredményeket hozó befektetések elvárásainak, de az online tartalomgyártás és a hirdetések ROI-ja nem mindig garantált. Az eredmények érdekében végzett tevékenységek hosszú távon nem mindig egyértelműek vagy azonnali hatással bírnak. Van, hogy 2-3 év, mire ugyan azt a sikert éri el a vállalkozó, amit más elért fél év alatt ugyanabban az iparágban. Ennek számos oka lehet, továbbá mindenki máshogy szólítja meg célközönségét, ha egyáltalán eljut odáig, hogy tudja, ki a célközönsége.
A digitális marketing és a tartalomgyártás terén napjainkban olyan gyors változások következnek be, amelyekkel egyre nehezebb naprakész maradni. Lekövetni, alkalmazkodni a folyamatosan változó trendeket szinte képtelenség. Természetesen nem minden platformon szükséges jelen lenni, elég azokat használni, amelyeken az adott vállalkozás, iparág célközönsége aktív.
Az online tartalomgyártás és a fizetett hirdetések terén való szakértelem hiánya további kihívásokat jelenthet. A hatékony tartalomstratégia kialakítása és a hirdetések pontos célzása szakértelmet igényel. Annál drágább hirdetés kevés létezik, mint amelyet szakértelem nélkül készítenek el. Érdemes itt megemlíteni a Brand design-t, weboldalt, blogolást, a videókészítést, kommunikációs stílust és persze még tudnám sorolni. Ha az online tartalomkészítésre ugyan szánsz időt, de nagyon szegényes eredményeket hoz, akkor lehet érdemes fejlesztened magad bizonyos kompetenciák terén.
Amikor van pénz lóvéra…
A nagyobb vállalatoknak több forrása és tapasztalata lehet a digitális marketing terén, így a kisvállalkozásoknak nehezebb felvenni a versenyt. Ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen, de nyilván a célközönség és az eredmények is eltérhetnek az elején. Mindig az adott „súlycsoportoddal versengj” különben könnyen kedvedet szegheti egy -két színes beszédes diagramm.
A kisvállalkozásoknak egyensúlyozniuk kell a tartalomgyártás és fizetett hirdetések előnyeit a rendelkezésre álló erőforrásaikkal és üzleti prioritásaikkal. A személyre szabott és jól tervezett stratégia lehetőséget teremthet a hatékony online jelenlét kialakítására anélkül, hogy túlzott terhet róna a vállalkozásra.
Joggal kérdezheted, hogy akkor mi a megoldás!
A fent felsoroltak tények, ugyanakkor bármire van megoldás, ha valaki tényleg el szeretné érni a céljait. Amit leginkább ki szeretnék emelni az az, hogy tanulj! Folyamatosan tanulj és frissítsd a tudásod online tartalomgyártás területén (is)! A legbiztosabb befektetés ahhoz, hogy elérd amire vágysz úgy, hogy közben ne függj másoktól. Elengedhetetlen vezetőként nem érteni, nem szeretni, nem művelni az online tartalomgyártást. Nem a professzionalitást emelném ki, inkább a releváns részvételt.
Kihasználva a digitális eszközöket, kreatívan és rugalmasan alkalmazkodj a változó körülményekhez. Az egyszerű, de kreatív tartalmak és az interaktív kampányok jelentős hatással lehetnek a célközönségre.
A pontos célcsoport kiválasztása és szűkebb fókuszálása lehetővé teszi a hatékonyabb hirdetési kampányokat. A célzott hirdetések segítenek maximalizálni a költséghatékonyságot. A tartalommarketing stratégia akkor működik a leghatékonyabban, ha a SEO alapokkal tisztában vagy.
Olyan felhőalapú platformokat használj, amelyek könnyen kezelhetők és megfizethetők, lehetőséget biztosítanak a hatékonyabb tartalomgyártásra és hirdetésekre.
A kisvállalkozások közös erővel működhetnek együtt, hogy megoszthassák az erőforrásaikat és szakértelmüket. Az együttműködés, a közösségépítés és az erőforrások hatékonyabb kihasználása érdekében lehetőséget teremthetnek fejlődni és jobban átlátni az adott iparág aktuális helyzetét. Ilyenek például a mastermind csoportok is.
Az automatizált marketingeszközök segíthetnek a tartalomtervezés és a hirdetési kampányok kezelésében, minimalizálva a manuális erőforrásigényt.
Az alacsony költségű, de kreatív megoldásokkal, például a mobiltelefonoddal készített élő videókkal és egyszerű grafikákkal, a kisvállalkozásod is hatékonyan kommunikálhat. Nagy előny, ha tisztában vagy a kulcsszókutatással és a Google elveivel.
Fókuszálj lokális véleményekre. Csekkoljon be az ügyfél, írjon véleményt, linkeljen, osszon meg, beszéljen rólad. Érd el, hogy legyen miért kedvelni a vállalkozásodat, legyen jó hozzátartozni.
A digitális marketing terén való folyamatos tanulás és az esetleges változásokhoz való gyors alkalmazkodás segíthet vállalkozásodnak lépést tartani a piaci trendekkel.
Szükség esetén érdemes átmeneti szakértői segítséget kérned a tartalomgyártásban és a hirdetések tervezésében, hogy maximalizálják a hatékonyságot akár hosszabb távra is.
A kisvállalkozók számára a digitális marketing, az online tartalomgyártás területe új kihívásokat és lehetőségeket is hoz magával. Bár a korlátozott pénzügyi források és az időhiány gyakran nehezíti a részvételt, a kreativitás, a rugalmasság, és az okos stratégiák alkalmazása segíthetnek a hatékonyság növelésében. Valójában nincs szükségük hatalmas költségvetésekre és komplex hirdetési kampányokra ahhoz, hogy láthatóak legyenek az online térben. A siker feltétele a jelenlét aktív fenntartása és fejlesztése.
Biesz Liza
SEO expert / Tartalommarketing stratéga