Blog - 2023-11-16 08:24

Kihívások az online tartalomgyártásban

koltseghatekony_online_tartalomgyartas_kreativ_seo.jpg
Amikor nincs idő mert nincs pénz…

A kisvállalkozások vezetői nap mint nap számos kihívással néznek szembe, amelyek középpontjában leginkább a korlátozott pénzügyi források és az időhiány áll. Napjaink dinamikusan fejlődő üzleti környezetében az online tartalomgyártás és a fizetett hirdetések terén való részvétel további nyomást gyakorolhat ezekre a vállalkozásokra.

Felmerült benned is a kérdés, hogy más, hogy oldja meg? „Csak nekem nincs időm, csak nekem drága?” A válasz nem fog megnyugtatni, de talán jobban átláthatod a megoldáshoz, sűrű erdőn át vezető utat.

 

Az online tartalomgyártás előszobája

A kisvállalkozások, -főleg a kezdők, gyakran korlátozott költségvetéssel rendelkeznek, amelyet elsősorban a működési költségeik fedezésére fordítanak. Miután kifizették az adókat, anyag-és eszköz készletet, bérleti díjat stb., ott tartanak, hogy túlélték a hónapot kis apróval a zsebükben. Mivel a tartalomgyártás minőségi elemeket, például professzionális fotókat, videókat, írói szolgáltatásokat igényelnek, amelyek szintén magas költségekkel járhatnak, nem minden esetben férhetnek bele egy-egy adott időszakba. A fizetett hirdetéseknél a versenyben való részvétel és az eredmények elérése szintén pénzügyi befektetést igényel, mindazonáltal hosszútávon és önmagában 2023-ban nem megoldás.

 

A tartalomgyártás csak idő és pénz?

A vállalkozók és munkatársai gyakran számos feladatot látnak el, beleértve a termékfejlesztést, az ügyfélszolgálatot és az adminisztrációt is. A tartalomgyártás és a hirdetések tervezése, kivitelezése, monitorozása időigényes folyamatok, amelyekre gyakran nincs elegendő idő. Valójában, ha lenne is, egy idő után előnyös külső szakember mentorizációját igényelni, (akár átmenetileg is) hiszen a saját vállalkozását mindenki máshogy látja, mint ahogyan azt mások, legyen az laikus vagy szakmabeli.

 

Bizonytalanul kivárni a hatékonyságot

A kisvállalkozásoknak meg kell felelniük az eredményeket hozó befektetések elvárásainak, de az online tartalomgyártás és a hirdetések ROI-ja nem mindig garantált. Az eredmények érdekében végzett tevékenységek hosszú távon nem mindig egyértelműek vagy azonnali hatással bírnak. Van, hogy 2-3 év, mire ugyan azt a sikert éri el a vállalkozó, amit más elért fél év alatt ugyanabban az iparágban. Ennek számos oka lehet, továbbá mindenki máshogy szólítja meg célközönségét, ha egyáltalán eljut odáig, hogy tudja, ki a célközönsége.

 

Változékony piacdinamika

A digitális marketing és a tartalomgyártás terén napjainkban olyan gyors változások következnek be, amelyekkel egyre nehezebb naprakész maradni. Lekövetni, alkalmazkodni a folyamatosan változó trendeket szinte képtelenség. Természetesen nem minden platformon szükséges jelen lenni, elég azokat használni, amelyeken az adott vállalkozás, iparág célközönsége aktív.

 

Szakértelem hiánya

Az online tartalomgyártás és a fizetett hirdetések terén való szakértelem hiánya további kihívásokat jelenthet. A hatékony tartalomstratégia kialakítása és a hirdetések pontos célzása szakértelmet igényel. Annál drágább hirdetés kevés létezik, mint amelyet szakértelem nélkül készítenek el. Érdemes itt megemlíteni a Brand design-t, weboldalt, blogolást, a videókészítést, kommunikációs stílust és persze még tudnám sorolni. Ha az online tartalomkészítésre ugyan szánsz időt, de nagyon szegényes eredményeket hoz, akkor lehet érdemes fejlesztened magad bizonyos kompetenciák terén.

 

Bezzeg a konkurencia

Amikor van pénz lóvéra…

A nagyobb vállalatoknak több forrása és tapasztalata lehet a digitális marketing terén, így a kisvállalkozásoknak nehezebb felvenni a versenyt. Ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen, de nyilván a célközönség és az eredmények is eltérhetnek az elején. Mindig az adott „súlycsoportoddal versengj” különben könnyen kedvedet szegheti egy -két színes beszédes diagramm.

 

A kisvállalkozásoknak egyensúlyozniuk kell a tartalomgyártás és fizetett hirdetések előnyeit a rendelkezésre álló erőforrásaikkal és üzleti prioritásaikkal. A személyre szabott és jól tervezett stratégia lehetőséget teremthet a hatékony online jelenlét kialakítására anélkül, hogy túlzott terhet róna a vállalkozásra.

 

Joggal kérdezheted, hogy akkor mi a megoldás!

9+1 Tipp költséghatékony online tartalomgyártáshoz

A fent felsoroltak tények, ugyanakkor bármire van megoldás, ha valaki tényleg el szeretné érni a céljait. Amit leginkább ki szeretnék emelni az az, hogy tanulj! Folyamatosan tanulj és frissítsd a tudásod online tartalomgyártás területén (is)! A legbiztosabb befektetés ahhoz, hogy elérd amire vágysz úgy, hogy közben ne függj másoktól. Elengedhetetlen vezetőként nem érteni, nem szeretni, nem művelni az online tartalomgyártást. Nem a professzionalitást emelném ki, inkább a releváns részvételt.

 

Légy kreatív és rugalmas!

Kihasználva a digitális eszközöket, kreatívan és rugalmasan alkalmazkodj a változó körülményekhez. Az egyszerű, de kreatív tartalmak és az interaktív kampányok jelentős hatással lehetnek a célközönségre.

Fókuszálj szűkebb célcsoportra!

A pontos célcsoport kiválasztása és szűkebb fókuszálása lehetővé teszi a hatékonyabb hirdetési kampányokat. A célzott hirdetések segítenek maximalizálni a költséghatékonyságot. A tartalommarketing stratégia akkor működik a leghatékonyabban, ha a SEO alapokkal tisztában vagy.

A felhők között költséghatékonyabb

Olyan felhőalapú platformokat használj, amelyek könnyen kezelhetők és megfizethetők, lehetőséget biztosítanak a hatékonyabb tartalomgyártásra és hirdetésekre.

Együttműködés kollaborációval

A kisvállalkozások közös erővel működhetnek együtt, hogy megoszthassák az erőforrásaikat és szakértelmüket. Az együttműködés, a közösségépítés és az erőforrások hatékonyabb kihasználása érdekében lehetőséget teremthetnek fejlődni és jobban átlátni az adott iparág aktuális helyzetét. Ilyenek például a mastermind csoportok is.

Automatizáld eszközeidet

Az automatizált marketingeszközök segíthetnek a tartalomtervezés és a hirdetési kampányok kezelésében, minimalizálva a manuális erőforrásigényt.

Kreatívan, kis költségvetésből

Az alacsony költségű, de kreatív megoldásokkal, például a mobiltelefonoddal készített élő videókkal és egyszerű grafikákkal, a kisvállalkozásod is hatékonyan kommunikálhat. Nagy előny, ha tisztában vagy a kulcsszókutatással és a Google elveivel.

Vélemény és hűség

Fókuszálj lokális véleményekre. Csekkoljon be az ügyfél, írjon véleményt, linkeljen, osszon meg, beszéljen rólad. Érd el, hogy legyen miért kedvelni a vállalkozásodat, legyen jó hozzátartozni.

„Aki nem lép egyszerre…”

A digitális marketing terén való folyamatos tanulás és az esetleges változásokhoz való gyors alkalmazkodás segíthet vállalkozásodnak lépést tartani a piaci trendekkel.

Olykor kell szakértő

Szükség esetén érdemes átmeneti szakértői segítséget kérned a tartalomgyártásban és a hirdetések tervezésében, hogy maximalizálják a hatékonyságot akár hosszabb távra is.

 

A kisvállalkozók számára a digitális marketing, az online tartalomgyártás területe új kihívásokat és lehetőségeket is hoz magával. Bár a korlátozott pénzügyi források és az időhiány gyakran nehezíti a részvételt, a kreativitás, a rugalmasság, és az okos stratégiák alkalmazása segíthetnek a hatékonyság növelésében. Valójában nincs szükségük hatalmas költségvetésekre és komplex hirdetési kampányokra ahhoz, hogy láthatóak legyenek az online térben. A siker feltétele a jelenlét aktív fenntartása és fejlesztése.

 

 

Biesz Liza

SEO expert / Tartalommarketing stratéga